Ο πεντάλογος του επιτυχημένου bartender!

bartending_eurotraining

Ο πεντάλογος του επιτυχημένου bartender!

Bartender, ο πιο cool “ψυχολόγος”, συχνάζει πίσω από μια μπάρα και είναι πάντα εκεί για να ακούσει τις ιστορίες σου και να τις μετατρέψει στη συνέχεια στο ποτό που θα ταιριάζει μόνο σε σένα!
Στην εποχή που η τέχνη του bartending γνωρίζει συνεχή εξέλιξη και ξεφεύγει από τα καθιερωμένα πλαίσια ενός συμβατικού σερβιρίσματος, ο ρόλος των επαγγελματιών του χώρου γίνεται ολοένα και περισσότερων απαιτήσεων με την συνεχή εκπαίδευση και μετεκπαίδευση να είναι αναγκαία. Από τα bars ακριβών ξενοδοχείων μέχρι τα μικρά στέκια της γειτονιάς, ο σωστός bartender είναι αυτός που μπορεί να εξασφαλίσει την επιτυχία της επιχείρησης και τη δημιουργία μιας προσωπικής καριέρας με διάρκεια στο χρόνο.
Εάν ξεκινάς τα πρώτα σου βήματα πίσω από τη μπάρα, αυτός ο πεντάλογος θα γίνει το ευαγγέλιό σου!

1) Δεν αρκεί να γνωρίζεις πολλές συνταγές
Στο μυαλό του κόσμου ο καλός bartender είναι εκείνος που μπορεί να θυμάται απ’ έξω όσες περισσότερες συνταγές μπορεί. Ακόμη κι αν απομνημονεύσεις 100 συνταγές, στην πράξη δε θα εκτελείς περισσότερες από 20. Ξέφυγε από αυτή τη σκέψη και επικεντρώσου στην επαφή με τον πελάτη, αυτή είναι το κλειδί για την επιτυχία!

2) Ο πελάτης έχει ΠΑΝΤΑ δίκιο
Μπορεί να έρθεις σε επαφή με πελάτες χαρούμενους, ευγενείς, πρόσχαρους, επικοινωνιακούς, που θα αναπτύξετε ενδιαφέρουσες συζητήσεις, θα σε κατατοπίσουν στα γούστα και τις προτιμήσεις τους ή θα σε προσκαλέσουν να πειραματιστείς. Αυτή είναι η επιθυμητή περίπτωση. Η αντίθετη περίπτωση σε θέλει να έρχεσαι σε επαφή με πελάτες δύστροπους, απρόσιτους, στεναχωρημένους και δύσκολα προσεγγίσιμους. Το στοίχημα είναι να καταφέρεις σε όλες τις περιπτώσεις να φύγουν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτησή σου, με μια αίσθηση πως άφησαν πίσω ό,τι τους χάλασε την ημέρα. Διατήρησε τα απαραίτητα μέτρα για κάθε ξεχωριστή περίπτωση, κράτα τις σωστές αποστάσεις ευγενείας, λάβε τη θέση που θα σου επιτρέψει να πάρεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να τους εξυπηρετήσεις και έχε στο μυαλό σου πως ό,τι κι αν ακούσεις, εκείνος που έχει πάντα δίκιο είναι ο πελάτης!

3) Η ευελιξία και το ομαδικό πνεύμα είναι τα δυνατά σου χαρτιά
Η μπάρα είναι το βασίλειό σου, αλλά μη μένεις σταθερός στο θρόνο σου. Άλλωστε, ο σωστός αρχηγός είναι αυτός που κάνει τα πάντα προκειμένου να φέρει το καλύτερο τελικό αποτέλεσμα. Εάν οι υπεύθυνοι του service ή κάποιο άλλο πόστο χρειάζεται ενίσχυση κι εσύ έχεις την ευχέρεια να βοηθήσεις, κάνε το δίχως σκέψη. Ο πελάτης θα εκτιμήσει την προσφορά σου στις υπηρεσίες του, ο επιχειρηματίας θα αναγνωρίσει την επαγγελματική σου ευσυνειδησία και η ομάδα σου θα δεθεί ακόμη περισσότερο.

4) Χτίσε το κοινό σου
Τι σημαίνει αυτό; Μάθε τα ονόματα των συχνών πελατών, θυμήσου τα αγαπημένα τους ποτά, εκμαίευσε πληροφορίες- μικρές λεπτομέρειες που κάθε φορά που τις αναφέρεις, τους θυμίζεις πως είναι ξεχωριστοί. Έτσι θα δημιουργήσεις μια αίσθηση οικειότητας που θα επιτρέπει στον πελάτη να επιστρέφει στο μαγαζί ακόμη και χωρίς παρέα, νιώθοντας μέλος μιας “οικογένειας” που είναι πάντα εκεί για εκείνον, ζεστή και ευχάριστη, έτοιμη να τον εξυπηρετήσει χωρίς να χρειάζεται εκείνος να “συστήνεται” κάθε φορά από την αρχή. Με αυτό τον τρόπο θα φτιάξεις μια κοινότητα θαμώνων που θα σε ακολουθεί σε όσους χώρους θα βρεθείς μελλοντικά- μεγάλο πλεονέκτημα στα μάτια κάθε επιχειρηματία.

5) Να είσαι πρόθυμος να ξεκινήσεις από κάποιο άλλο πόστο
Η αίγλη της μπάρας είναι μεγάλη, όμως, πολλές φορές για να την κατακτήσεις πρέπει να περάσεις πρώτα από άλλα πόστα για να συλλέξεις πείρα, εμπειρίες και “αέρα”. Εάν είσαι νεοεισαχθείς στο χώρο, λοιπόν, να είσαι πρόθυμος, πηγαίνοντας σε μια επιχείρηση, να ξεκινήσεις από άλλες θέσεις, που θα σου επιτρέψουν να αποδείξεις τόσο στο αφεντικό όσο και στους πελάτες, πως κατέχεις όλα όσα αναφέραμε νωρίτερα.
Μόνος σου θα κατορθώσεις να αποδείξεις στην πράξη πως η ποδιά του bartender είναι αυτή που σου ταιριάζει!

Μάθε όλα τα μυστικά της τέχνης του Bartending στο Σεμινάριο Basic Bartending.

Γράψου στο Newsletter μας

Δήλωσε ενδιαφέρον!